世界青年部総会で欧州のメンバーが歌った歌:Torchbearers/トーチベアラーズ 〔#326〕

とってもいい曲だなぁ。


総会を見ながら、とってもいい曲だなぁと思ったので、ちょっと探してみました。

イタリア青年部がyoutubeチャンネルにupしているものがありましたので、そちらを今回はご紹介します。

歌詞も素晴らしいので、調べました。

これ、会合の出し物で歌えたらいいですよね。 ”Europe”と出てくるところを、自分の地区の名前を出して歌ったら喜ばれるのではないでしょうか。

例)

We are the Youth of Hachioji 
Hachioji is You and Me

私たちは八王子の青年
八王子はあなたと私


Torchbearers/トーチベアラーズ(松明を持つ人)

ご注意)
歌っているのと、歌詞が違う箇所が「3カ所」ありますが、世界青年部総会で歌った歌詞を載せています。


(歌詞)
This is where our journey starts
This is where we’re meant to be
Though the night is cold and dark 
I’ll light the path for you and me 
We are the spark that ignites the flame
Lighting the dark we will open the way
We are the peace spreading through the land
Side by side and hand in hand 

ここは私たちの旅が始まる場所
ここは私たちの運命の場所
夜の間中 冷たく暗い
あなたと自分のために道を照らす
私たちは炎を起こす火花
暗闇を照らし 道を開く
私たちは全土に広がる平和
横に並んで 手を取り合って

We are the torchbearers 
We are the torchbearers 
Our spirit is unbreakable
We are the torchbearers 
We are the torchbearers 
Sensei we are unshakable!

私たちはトーチベアラーズ
私たちはトーチベアラーズ
我らの精神は壊れない

私たちはトーチベアラーズ
私たちはトーチベアラーズ
先生 私たちは揺るがない


We are Torchbearers of Justice
Standing for what is right
Torchbearers of Courage
Striving to be the light
We are the Torchbearers of Freedom
For all humanity
We are the Youth of Europe
Europe is You and Me
We are the Youth of Europe 
Europe is You and Me

私たちは正義のトーチベアラーズ
正義のために立つ
勇気のトーチベアラーズ
光り輝くために戦う
私たちは自由のトーチベアラーズ
全人類のために
私たちは欧州の青年
欧州はあなたと私
私たちは欧州の青年
欧州はあなたと私

There’s many steps on the road ahead
Challenges all along the way
I decide to face them all 
I decide to shine today   
Shining so all of the world can see
Shining with hope and with dignity
Shining so no-one is left behind
Many in body, one is mind 

この先には多くの道のりがあり
至るところで挑戦がある
私たちには全てに立ち向かう勇気がある
暗闇を輝く光に変えていく
輝いて 全世界が見渡せるように
輝いて 希望と尊厳をもって
輝いて 一人も置き去りにしないように
異体同心

We are the torchbearers 
We are the torchbearers 
Our spirit is unbreakable
We are the torchbearers 
We are the torchbearers 
Sensei we are unshakable!

私たちはトーチベアラーズ
私たちはトーチベアラーズ
我らの精神は壊れない
私たちはトーチベアラーズ
私たちはトーチベアラーズ
先生 私たちは揺るがない

We are Torchbearers of Justice
Standing for what is right
Torchbearers of Courage
Striving to be the light
We are the Torchbearers of Freedom
For all humanity
We are the Youth of Europe
Europe is You and Me
We are the Youth of Europe
Europe is You and Me

私たちは正義のトーチベアラーズ
正義のために立つ
勇気のトーチベアラーズ
光り輝くために戦う
私たちは自由のトーチベアラーズ
全人類のために
私たちは欧州の青年
欧州はあなたと私
私たちは欧州の青年
欧州はあなたと私

We are a galaxy full of stars
Shining so brightly just as we are
All revolution will start within
Together we vow, Sensei, we will win!

私たちはたくさんの星々が集まった銀河
輝いて あるがままの姿で明るく
私たちの革命から始まる
共に 私たちは誓う 先生 私たちは勝利します

We are the torchbearers 
We are the torchbearers 
Our spirit is unbreakable
We are the torchbearers 
We are the torchbearers 
Sensei we are unshakable!

私たちはトーチベアラーズ
私たちはトーチベアラーズ
我らの精神は壊れない
私たちはトーチベアラーズ
私たちはトーチベアラーズ
先生 私たちは揺るがない

We are the Youth of Europe
Standing for what is right
We are the Youth of Europe
Striving to be the light
We are the Youth of Europe
For all humanity
We are the Youth of Europe
Europe is You and Me
We are the Youth of Europe
Europe is You and Me


私たちは欧州の青年
正義のために立つ
私たちは欧州の青年
光り輝くために戦う
私たちは欧州の青年
全人類のために
私たちは欧州の青年
欧州はあなたと私
私たちは欧州の青年
欧州はあなたと私




スポンサーリンク